Hej kolleger!
Jag tar mig friheten att skriva så, eftersom jag jobbar på J22:an på Ängelholms Flygmuseum.
Vi har också motorproblem.
Vid körning i slutet av augusti så havererade motorn.
Bitar av oljeskrapring och troligen från kolvbult i oljesumpen.
Har tagit kompprov, ingen komp i 8:ans cylinder.
Kolven står ca 50 mm från ÖD och rör sej inte vid runddragning.
Inget skrammel, Skall demontera cylindern och se hur pass allvarligt det är.
Min fråga är: vad skall ni göra av den havererade motorn?
MVH
Leif
Hej kolleger!
Jag tar mig friheten att skriva så, eftersom jag jobbar på J22:an på Ängelholms Flygmuseum.
Vi har också motorproblem.
Vid körning i slutet av augusti så havererade motorn.
Bitar av oljeskrapring och troligen från kolvbult i oljesumpen.
Har tagit kompprov, ingen komp i 8:ans cylinder.
Kolven står ca 50 mm från ÖD och rör sej inte vid runddragning.
Inget skrammel, Skall demontera cylindern och se hur pass allvarligt det är.
Min fråga är: vad skall ni göra av den havererade motorn?
MVH
Leif
Skulle vara kul o veta vad den nya motorn ”gick på” – vad kostar en överhalad R-1830 idag?